Köpvillkor

Köpvillkor

1. Inledning
1.1 Dessa köpvillkor reglerar avtalet mellan dig som kund och Wilma Wenåker, registrerat som Wilma Wenåker (nedan kallat "Vi", "Oss" eller "Företaget"), när du handlar på vår webbplats.
2. Beställning och Avtal
2.1 Genom att lägga en beställning på vår webbplats ingår du ett bindande avtal med oss för köpet av de produkter som du har valt att beställa.
2.2 Vi förbehåller oss rätten att avvisa beställningar i vissa situationer, såsom om vi inte kan godkänna din betalning, om produkterna är tillfälligt slut i lager eller om det finns misstanke om bedrägeri.
3. Priser och Betalning
3.1 Alla priser på vår webbplats anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms.
3.2 Betalning kan göras med de betalningsmetoder som anges på webbplatsen vid tidpunkten för beställningen.
4. Leverans
4.1 Leveranstiden för våra produkter är normalt 2-5 arbetsdagar och hanteras av vår samarbetspartner, Gelato ASA, som ansvarar för distributionen till det mest lämpliga tryckeriet i Sverige. Produkten skickas sedan direkt från tryckeriet till din angivna leveransadress.
Om din försändelse inte hämtas ut inom 7 dagar från det att den anländer till ett postombud kommer produkten att returneras. I så fall är det kundens ansvar att kontakta oss via e-post (wilma@wenaker.se) för omarrangerad leverans, och en ny fraktavgift kan tillkomma.
Om leveransen blir försenad ber vi dig att kontakta oss på e-postadressen wilma@wenaker.se.
4.2 Eventuella extra kostnader för leverans, såsom tullavgifter, är kundens ansvar.
5. Ångerrätt och Returer
5.1 Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit produkterna. Om du vill returnera en produkt, vänligen kontakta wilma@wenaker.se för instruktioner om hur du går tillväga.
5.2 Kunden ansvarar för returfrakten och leveransen samt för att produkten är i samma skick som när den levererades. Produkten bör vara noggrant förpackad innan den skickas tillbaka till oss. Återbetalning utförs först när vi har mottagit produkten och kontrollerat dess skick. Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa från återbetalningsbeloppet om produkten har försämrats jämfört med dess ursprungliga skick.
6. Reklamationer
6.1 Om du mottar en felaktig eller skadad produkt, vänligen kontakta oss via e-post (wilma@wenaker.se) så snart som möjligt för att rapportera problemet. Vi kommer att göra vårt bästa för att lösa situationen.
När du kontaktar oss angående en reklamation, vänligen inkludera ditt namn, adress, ordernummer, telefonnummer och en beskrivning av felet. Vi förbehåller oss rätten att avvisa en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid eventuell reklamation följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden. För mer information, besök www.arn.se.
6.2 Emellertid är det viktigt att notera att tryckning är en kemisk process och att 100% enlighet inte kan garanteras. Flera faktorer kan påverka färgen och det slutliga resultatet, inklusive maskintyp, maskininställningar, papperssorter, luftfuktighet i rummet och när maskinen senast rengjordes, bland andra. Färgvariationer som kan uppstå på grund av dessa faktorer anses ligga inom acceptabla toleransnivåer och omfattas inte av vår kvalitetsgaranti.
7. Personuppgifter
7.1 Vi följer Dataskyddsförordningen (GDPR) och förbinder oss att skydda dina grundläggande rättigheter och friheter när det gäller behandling av personuppgifter.
7.2 Personuppgifter som behandlas inkluderar användarens namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Känsliga personuppgifter samlas inte in eller behandlas.
7.3 Syftet med behandlingen av personuppgifter inkluderar leverans av köpta varor till kunden.
7.4 Dina personuppgifter kan delas med vår samarbetspartner, Gelato ASA, för leveransändamål. Dina personuppgifter kommer inte att överföras utanför EU/EES.
7.5 Personuppgifter sparas endast så länge det är nödvändigt för ändamålet och högst åtta veckor.
8. Ansvarsbegränsning
8.1 Vårt ansvar omfattar endast direkta skador som uppstår som ett resultat av uppsåt eller grov vårdslöshet från vår sida.
8.2 Vi ansvarar inte för indirekta skador eller följdskador.
9. Tillämplig Lag och Tvistlösning
9.1 Om tvist uppstår som inte kan lösas genom överenskommelse med vår kundtjänst och kunden, kan kunden vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För kunder bosatta i andra EU-länder än Sverige kan klagomål lämnas online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.
9.2 I händelse av tvist kommer vi att följa beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
9.3 Eventuella tvister rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska avgöras enligt svensk lag.
10. Kontakt
10.1 Om du har några frågor eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på wilma@wenaker.se.